In 1970 begon mijn overbuurman Dhr. P.J. Beuken een transportbedrijf. En vanaf het begin ging ik op 3 jarige leeftijd al mee als bijrijdertje. Onder andere melkbussen ophalen, kunstmest, cement + bierbostel  rijden. Naderhand kwam er wegenbouw en stukgoed binnenland bij.Internationaal werd er niks gedaan ivm toenmalig vergunning stelsel. In 1986 stierf ome Joep zoals ik hem noemde en nam zijn zoon Wiel Beuken het bedrijf over. Het wagenpark bestond toen nog uit 1 auto. Dhr. W. Beuken breidde het bedrijf uit en internationaal transport was een feit.In die tijd haalde ik al mijn rijbewijzen en papieren. Waarna ik 1 jaar in Duitsland heb gereden en mijn eerste ervaring opdeed (dagritten).

De chauffeur die in dienst was bij Beuken nam na 5 maanden ontslag, zodat ik gevraagd werd om die auto over te nemen. Vanaf dat moment was ik in dienst bij Beuken Transport en dat bleef zo tot diens faillissement in 1992. Na diverse werkgevers, ben ik op 1 februari 1994  zelfstandig geworden en H.T.B. Transport (Hünen Transport Bocholtz) was een feit. Inmiddels getrouwd en 2 kinderen was dat een hele grote stap. Met een huur vrachtauto ben ik begonnen en na veel vallen en opstaan kreeg in na ± 1 jaar een 2de hands vrachtauto. Die werd na ± 1 jaar gestolen, waarna ik mijn eerste nieuwe vrachtauto kreeg. Daarna de 1ste oplegger.

In 1996 begonnen wij een V.O.F. met een collega chauffeur, daarbij werd er uitgebreid met een 2de hands auto. Deze bleek niet te voldoen aan de eisen van de toenmalige klant, zodat er nog een auto bijkwam. Nu zaten we op 3 trucks en 2 opleggers. Na een tijdje werd de V.O.F. ontbonden en gingen we verder met 1 auto plus oplegger en een nieuwe naam, namelijk V.O.F. C en W Hünen Transport, hetgeen betekend dat Carla nu niet alleen echtgenote, maar ook vennoot van werner was. Inmiddels verhuisd naar Heerlen zijn we een heel andere strategie begonnen en nadat Carla alle papieren had gehaald werd zij chauffeuse en begon in 2007 met zeecontainers te rijden, maar ook stukgoed en zelfs meubelen, natuurlijk met haar eigen truck, ofwel de oude auto van Werner waarvoor een andere truck was aangeschaft. In 2008 vond er weer een uitbreiding plaats, ditmaal kwamen er 2 opleggers bij, namelijk een containerchassis voor Carla en een Tautliner waar Werner mee rijdt. Thans zijn we een klein transportbedrijf met modern materieel dat inspeelt op de wensen van praktisch alle klanten.

In 2016 is er een grote opruiming geweest en is overgegaan naar een nieuwe “Renault – T” met Euro-6 motor. Deze auto wordt met onze koeler ingezet op het transport van de BeNeLux naar Zwitserland en terug.

Sinds kort is er een nieuwe 3-assige Renault-T met Koeloplegger als Mega